onderzoek, advies, concept en uitvoering
Waarom doen we de dingen zoals we ze doen? Vaak beginnen we met het benoemen van onze targets of organisatiedoelen. Toch zijn we ooit begonnen omdat we iets moois te bieden hebben dat aansluit op de emotionele of functionele behoeften van onze klant. Het ontwikkelen van een positieve klantervaring op alle facetten binnen je organisatie is daarom van essentieel belang. We laten je zien hoe je CX (customer experience) nog effectiever kunt integreren in je marketing- of contentstrategie.
Zoals Aristoteles ooit mooi zei: "Het geheel is meer dan de som der delen." Vertaald naar contentmarketing - een goede strategie is meer dan een set aan losse teksten. Hoewel je boodschap dus zeker van belang is, is het ook belangrijk om je content goed te positioneren.
We gaan samen intern naar de kern van jullie organisatie, maken een klantreis en ontrafelen het zoekgedrag (SEO). Dit alles om een brug te slaan naar de 'sweet spot' - de plek waar jullie (organisatie en klant) elkaar zullen ontmoeten. Hier begint de reis naar het optimaliseren of creëren van content die authentiek en betekenisvol is voor het publiek.
Het vinden van de ´sweet spot´ in marketing begint met een diepgaand begrip van je merkidentiteit, je publiek en de cultuur.
Je moet weten wie je bent, waar je voor staat en wat je onderscheidt.
Je leert je publiek op een diep niveau begrijpen. Zo kijk je naar behoeften, verlangens en waarden.
Je begrijpt de cultuur en kent de trends om beter grip te krijgen op wat resoneert en wat niet.
Wanneer je de overlap vindt tussen je merk, je publiek en de cultuur, kun je content en boodschappen creëren die niet alleen relevant zijn, maar ook authentiek aanvoelen. In essentie is het vinden van de 'sweet spot' van cruciaal belang voor het succes van je marketing- en contentstrategie. Het dient als het krachtige fundament waarop je een sterke en betekenisvolle relatie met je klant bouwt.
Heeft jullie website een overload aan content? Geen probleem. Veel kunnen we gewoon gebruiken. Soms kun je met een simpele aanpassing een tekst beter maken zodat het meer relevantie heeft of beter gevonden wordt in Google.
Er is wel een gouden regel: cut the crap! Heeft een pagina geen waarde meer? Dan nemen we afscheid.
Is de 'sweet spot' gevonden, dan kan het schrijven beginnen. Ik kan jullie helpen met:
Is er passend beeldmateriaal nodig of wil je de vertalingen ook uit handen geven? Ik pak het graag op met een van mijn partners.